• Mijn account
    • (X)Inloggen

      Ik ben al klant bij Bas Bastiaans

      Voer je e-mailadres en wachtwoord hier in om in te loggen op de website:

      Wachtwoord vergeten?

      Nog geen klant bij Bas Bastiaans?

      • Eerdere bestellingen bekijken
      • Automatisch verstuurgegevens ophalen
      • Track je bestelling
      Nieuw bij Bas Bastiaans

Vraag & Antwoord

1. Hoe kan ik mijn bestelling afrekenen?

Eenvoudig, snel en veilig middels:
IDeal.
MasterCard SecureCode
Maestro SecureCode
Visa

Via een overboeking (ook vanuit het buitenland): IBAN : NL81Rabo0154144886, BIC: RaboNL2U

Bij het afrekenen via de website kunt u als betaalmethode kiezen voor Omnikassa. Deze Omnikassa biedt u de mogelijkheid te betalen via Ideal, MasterCard, Maestro of Visa.

Artikelen worden aan u verzonden, na betaling.

2. Retour
Stoffen en toebehoren: Daar stoffen en toebehoren voor u op maat worden geknipt is het niet mogelijk deze retour te zenden. Wij attenderen u erop dat kleuren zoals u die op uw computerscherm ziet kunnen afwijken van de werkelijke kleuren. Dit door bv scherm instellingen. Ook kunnen wij niet garanderen dat indien u een artikel in 2 verschillende orders besteld, de kleur exact hetzelfde is, dit in verband met verschillende verfbaden.
Stoffen kunnen nimmer retour gezonden worden, doordat deze op maat geknipt zijn. 

Feest en Thema artikelen: retour is mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor rekening van de koper. Wanneer de retourzending bij ons ontvangen is, storten we het aankoopbedrag binnen 7 dagen aan u retour.

Heel belangrijk: De artikelen dienen : niet gedragen of gebruikt te zijn en voorzien te zijn van aangehecht (prijs)kaartje en in originele verpakking en mogen in geen enkel geval gewassen retour komen. Indien dit wel het geval is kunnen wij deze retour niet accepteren. Print het retour formulier, vul het in en  voeg toe aan retour zending..

Download: Retourformulier voor Feest en Thema 

Verkeerde maat besteld?

Het kan gebeuren dat u van artikel de verkeerde maat heeft besteld. Om zo snel mogelijk wel de juiste maat binnen te krijgen houden we de omruil procedure eenvoudig: Bestel de  gewenste maat opnieuw in onze webshop. Wij verzenden de bestelling weer direct. Het artikel dat niet correct was  kunt u met het retour formulier gefrankeerd aan ons retour zenden. Wij storten bedrag binnen 7 kantoordagen aan u retour. De retourzending en de nieuwe bestelling staan dus los van elkaar!

3. Hoeveel verzendkosten komen er bij mijn bestelling?
De verzendkosten bedragen € 6,95 per pakket tot 10 kg. Bestelt u 1 meter of minder stof dan kan de verzending per enveloppe kan plaatsvinden en betaalt u € 3,95. Ook als u meer dan een meter stof bestelt en bij het verpakken van de stof blijkt dat uw bestelling toch in een enveloppe kan worden verstuurd storten wij het teveel betaalde bedrag aan verzendkosten aan u terug. Voor stof staaltjes gelden andere verzendkosten. Zie hiervoor vraag 8. 

Envelop kosten Belgie en Duitsland € 8,64 en pakket kosten tot 1 kilo € 9,60 boven 1 kilo tot 10 kilo € 12,50.

Voor artikelen uit de feest en Thema winkel gelden dezelfde verzendvoorwaarden.

4. Hoe lang is de levertijd?
Uw bestelling binnen 3 kantoordagen aan u worden toegezonden. DHL biedt het pakket binnen 3 werkdagen bij u aan.

5. Wat gebeurt er wanneer een artikel uitverkocht blijkt te zijn?
Dit is altijd mogelijk, omdat wij naast de webshop ook onze artikelen verkopen in de winkel. Wij nemen dan contact met u op en overleggen over de levertijd. Indien deze u niet schikt proberen wij met u een artikel te vinden dat vergelijkbaar is. Komen we er niet uit dan ontvangt u het bedrag dat te veel is voldaan retour.

6. Wanneer ik vele meters van een artikel nodig heb of een groot aantal, is dit dan altijd op voorraad?
Nee, niet altijd. Daarom raden wij u aan ons een mail te sturen voor u een grote bestelling plaatst. Wij kijken dan of alles te leveren is. 

7. Heeft u ook producten die niet op de webshop staan?
Ja, wij bieden u in onze stoffen winkel in Ammerzoden, met een oppervlakte van 1000m2 en onze Feest en Thema winkel, een nog groter assortiment. Het is niet mogelijk alle producten te plaatsen op de webshop. U bent van harte welkom aan de Hogesteeg 1-3, 5324 AA te Ammerzoden.

8. Kan ik een staaltje van een stof aanvragen?

Ja, het is mogelijk om een staaltje van 10 cm te bestellen via de webshop. U vult hiervoor bij het aantal meters 0.10 in. De verzendkosten voor een staaltje zijn € 1,56 en voor elk volgend staaltje € 0,78. Het teveel betaalde bedrag aan verzendkosten storten wij aan u terug.

9. Zijn de prijzen via de webshop altijd gelijk met de winkel?

Nee, het kan wel eens voorkomen dat de prijzen via de webshop goedkoper zijn dan in de winkel. of net andersom. U heeft dan te maken met webshop aanbiedingen of winkel aanbieding.

 

Algemene voorwaarden Bas Bastiaans

Bas Bastiaans
Hogesteeg 1, 5324 AA  Ammerzoden

073-5949904
K.v.K. Tiel 16063920
BTW nr. 806240404B01NL

 

Rabobank: 154144886

IBAN: NL81Rabo 0154144886

BIC: RaboNL2U


Algemene Voorwaarden 

1. Toepasselijkheid
1.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van Bas Bastiaans en op alle met Bas Bastiaans aangegane overeenkomsten.
1.2 Naast deze Algemene Voorwaarden kunnen indien nadrukkelijk aangegeven Aanvullende Voorwaarden van toepassing zijn op bepaalde diensten en/of producten.
1.3 Van het in deze Algemene Voorwaarden bepaalde kan uitsluitend worden afgeweken indien dit uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen en in welk geval de overige bepalingen van deze voorwaarden onverkort van kracht blijven.
1.4 Indien ook de Koper naar zijn algemene voorwaarden verwijst, zijn die voorwaarden niet van toepassing tenzij hiermee uitdrukkelijk schriftelijk door Bas Bastiaans ingestemd is.
1.5 De internetsite van Bas Bastiaans richt zich op zowel de Nederlandse als buitenlandse markt.
1.6 Onder "Koper" wordt verstaan iedere bezoeker van de internetsite dan wel elke natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Bas Bastiaans in een contractuele relatie van welke aard dan ook staat of komt te staan.
1.7 Bas Bastiaans behoudt zich het recht voor deze voorwaarden aan te passen aan wettelijke normen van Nederland.
1.8 Door het gebruik van de internetsite van Bas Bastiaans en/of het plaatsen van een bestelling aanvaardt de Koper deze Algemene Voorwaarden evenals alle andere rechten en plichten zoals die staan vermeld op de internetsite.

2. Aanbiedingen en totstandkoming overeenkomsten:                                                                   2.0 het kan wel eens voorkomen dat de prijzen via de webshop goedkoper zijn dan in de winkel. of net andersom. U heeft dan te maken met webshop aanbiedingen of winkel aanbieding.                                   2.1 Aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt. Bij aanbiedingen via de internetsite wordt dit kenbaar of telefonisch, of per fax, of per E-mail, gemaakt.

2.2 Een op naam gestelde offerte heeft een geldigheidsduur van 2 weken, tenzij een andere termijn in de offerte staat vermeld.
2.3 Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat een orderbevestiging aan de Koper is overhandigd per e-mail of post is verzonden naar het door Koper opgegeven e-mailadres of hoofdadres. 
2.6 Koper en Bas Bastiaans komen uitdrukkelijk overeen dat door gebruik te maken van elektronische communicatievormen een geldige overeenkomst tot stand komt, zodra aan de voorwaarden in artikel 2.1 en 2.3 is voldaan. Vooral ook het ontbreken van een gewone handtekening doet niet af aan de verbindende kracht van het aanbod en de aanvaarding daarvan. De elektronische bestanden van Bas Bastiaans zullen voor zover de wet dat toelaat, gelden hierbij als een vermoeden van bewijs. 
2.7 Informatie, afbeeldingen, mededelingen mondeling, telefonisch of via e-mail verstrekt en opgaven van toepasbaarheid met betrekking tot alle aanbiedingen en de belangrijkste kenmerken van de producten worden zo nauwkeurig mogelijk (weer)gegeven of gedaan. Bas Bastiaans garandeert echter niet dat alle aanbiedingen en producten volledig met de gegeven informatie of toepasbaarheid in overeenstemming zijn. Afwijkingen kunnen in beginsel geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of ontbinding.

3. Prijzen en verzendkosten 
3.1 Alle prijzen zijn uitgedrukt in Euro's, in overeenstemming met de wettelijke voorschriften hieromtrent, en zijn inclusief omzetbelasting.
3.2 Speciale aanbiedingen zijn slechts geldig voor de geldigheidsduur zoals vermeld bij die aanbieding. Deze vermelding staat afgedrukt of wordt vermeld op de internetsite met betrekking tot die speciale aanbieding. Deze periodes komen altijd met elkaar overeen.
3.3 De Koper is de prijs verschuldigd die Bas Bastiaans in haar bevestiging conform artikel 2 van deze voorwaarden aan haar heeft medegedeeld. Kennelijke (manipulatie-)fouten in de prijsopgave, zoals evidente onjuistheden, kunnen ook na de totstandkoming van de overeenkomst door Bas Bastiaans worden gecorrigeerd. 
3.4 Bezorgkosten zijn niet inbegrepen in de prijs.
3.5 De verzendkosten binnen Nederland zijn  € 6,95 per pakket tot 10 kg. Voor brievenbuspost binnen Nederland zijn de verzendkosten € 3,84. Envelop kosten Belgie en Duitsland € 8,64 en pakket kosten tot 1 kilo € 9,60 boven 1 kilo tot 10 kilo € 12,50
3.6 De verzendkosten voor een staaltje zijn € 1,56 en voor elk volgend staaltje € 0,78. Het teveel betaalde bedrag aan verzendkosten storten wij aan u terug.


4. Betaling 
4.1 Bij bestellingen via de internetsite kan op de volgende manier worden betaald: via Ideal 
Bas Bastiaans  kan de betalingsmogelijkheden in de toekomst uitbreiden. Andere betalingsmogelijkheden zullen kenbaar worden gemaakt via de internetsite of via een schriftelijke mededeling van Bas Bastiaans 
4.2 In het geval door Bas Bastiaans een betalingstermijn is afgesproken geldt dat door het enkel verstrijken van deze termijn de Koper in verzuim is.
Betalingstermijnen kunnen uitsluitend schriftelijk worden overeengekomen onder alsdan te stellen en overeen te komen voorwaarden.
4.3 Bij niet of niet-tijdige betaling zijn de extra kosten altijd voor rekening van koper.
4.4 Ten laste van de Koper komen tevens alle (buiten-)gerechtelijke kosten van welke aard dan ook, die Bas Bastiaans als gevolg van de niet nakoming door Koper van diens (betaling-)verplichtingen heeft moeten maken.
4.5 In geval van niet-tijdige betaling is Bas Bastiaans bevoegd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden of (verdere) levering op te schorten tot het moment waarop de Koper de betalingsverplichtingen volledig is nagekomen, de betaling van verschuldigde rente en kosten daaronder begrepen.

5. Levering en leveringstijd 
5.1 Bestellingen worden zo snel mogelijk afgeleverd. In beginsel streeft Bas Bastiaans  ernaar om bestellingen binnen 3 werkdagen te verzenden (veelal zal het dezelfde dag verzonden worden, wanneer een artikel niet op voorraad is zal het later kunnen worden). Genoemde levertijd geldt slechts als indicatie en geldt nimmer als fatale termijn. Bas Bastiaans  kan nadere informatie betreffende levertijden vermelden op de internetsite of op andere wijze schriftelijk kenbaar maken. Dergelijke informatie heeft slechts een indicatief karakter. De maximale levertijd zal 30 dagen bedragen tenzij anders overeengekomen. Mocht deze levertijd niet haalbaar zijn stellen wij u hiervan op de hoogte. U heeft dan het recht om de overeenkomst te ontbinden. Reeds betaalde bedragen worden zo spoedig mogelijk, doch binnen 30 dagen gecrediteerd.
5.2 Indien een product dat tijdelijk niet op voorraad is door de Koper wordt besteld, zal worden aangegeven wanneer het product weer beschikbaar is. Vertragingen zullen aan de Koper per e-mail of telefonisch worden gemeld.

5.3 Indien een artikel is uitverkocht op het moment dat de bestelling in behandeling wordt genomen of dat de bestelde hoeveelheid niet of niet meer op voorraad is, stelt Bas Bastiaans de Koper hiervan direct op de hoogte en biedt een alternatief voor het artikel aan. In dit geval mag de Koper er ook voor kiezen om de betaling van dit artikel terug te vragen. Koper mag niet de gehele bestelling annuleren, tenzij Koper in de opmerkingen bij de bestelling duidelijk heeft aangegeven dat de bestelde artikelen en/of stoffen als bij elkaar behorend zijn besteld. Zie artikel 6.1 van deze algemene voorwaarden.

5.4 Leveringen vinden plaats op het door de Koper tijdens de totstandkoming van de overeenkomst opgegeven adres.
5.5 Het risico van verlies of beschadiging van het product die voorwerp van de overeenkomst zijn, gaat op de klant over op het moment waarop deze aan de klant juridisch en/of feitelijk worden geleverd en daarmee in de macht van de klant of van een door de klant aan te wijzen derden wordt gebracht.
5.6 Bij leveringen in het buitenland kunnen afwijkende voorwaarden gelden.

6. Ruilen en Herroepingsrecht
6.1 De Koper is verplicht de producten onmiddellijk na ontvangst nauwkeurig te (doen) inspecteren. Overeenkomsten met consumentkopers waar uitsluitend gebruik is gemaakt van elektronische communicatie, geldt dat de consumentkoper het recht heeft zonder boete en zonder opgaaf van redenen een herroepingsrecht uit te oefenen binnen zeven (7) werkdagen na aflevering van het product in kwestie. Van dit herroepingsrecht zijn uitgezonderd producten die:
- op maat zijn afgeknipt en / of gesneden (artikelen die ook reeds geknipt zijn t.b.v. bestelling kunnen niet meer geannuleerd worden, wanneer u artikelen voor bijv. een set bij elkaar heeft gezocht, vermeldt dit graag bij de opmerkingen zodat we er rekening mee kunnen houden);
- tot stand gebracht zijn overeenkomstig specificaties van koper;
- duidelijk persoonlijk van aard zijn;
- door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
- snel kunnen bederven of verouderen;
- van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur indien koper hun verzegeling heeft verbroken; 
- van kranten en tijdschriften.
6.2 Indien de consumentkoper van het herroepingsrecht zoals vermeld in het vorige lid gebruik heeft gemaakt, dan draagt Bas Bastiaans zorg voor terugbetaling binnen 30 dagen.
6.3 Indien de consumentkoper een zending per rembours heeft besteld zal indien deze wordt geweigerd de verzendkosten en de rembourstoeslag en administratiekosten separaat in rekening worden gebracht.

7. Eigendomsvoorbehoud 
7.1 Na volledige betaling is het product eigendom van de klant.

8. Garantie en aansprakelijkheid 
8.1 Bas Bastiaans garandeert dat de te leveren zaken voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan kunnen worden gesteld en vrij zijn van welke gebreken ook.
8.2 Het aankoopbewijs geldt als bewijs met betrekking tot de garantie. 
8.3 Bas Bastiaans is nimmer gehouden tot betaling van enigerlei schadevergoeding aan de Koper of anderen, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld aan de kant van Bas Bastiaans.  Bas Bastiaans is nimmer aansprakelijk voor gevolg- of bedrijfsschade, indirecte schade en omzetderving.
8.5 Indien Bas Bastiaans, om welke reden dan ook, gehouden is enige schade te vergoeden dan zal de schadevergoeding nooit hoger zijn dan een bedrag gelijk aan de factuurwaarde met betrekking tot het product of dienst waardoor de schade is veroorzaakt.
8.6 Onverminderd het in dit artikel bepaalde, kan er geen sprake zijn van garantie indien slijtage als normaal kan worden beschouwd en verder in de volgende gevallen:
- indien er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht, waaronder begrepen reparaties die niet met toestemming van Bas Bastiaans of de fabrikant zijn verricht; - indien de originele factuur niet kan worden overlegd, is gewijzigd of onleesbaar is gemaakt;
- indien gebreken die het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend of onoordeelkundig gebruik;
- indien beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatigheid.
8.8 De Koper is gehouden Bas Bastiaans te vrijwaren voor enige aanspraak die derden ter zake van de overeenkomst tegen  Bas Bastiaans mochten doen gelden, voor zover de wet er zich niet tegen verzet dat de desbetreffende schade en kosten voor rekening van de Koper dienen te komen.
De Koper is verplicht het product aan Bas Bastiaans te retourneren om zodoende een goede beoordeling en afhandeling van de garantieaanspraak te bewerkstelligen. Indien een klacht gegrond wordt verklaard verplicht Bas Bastiaans zich tot het leveren van een gelijkwaardig product mits anders overeengekomen.
8.9 Naast deze garantiebepalingen blijven wettelijke garantiebepalingen van kracht.
Een eventueel door het bedrijf als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten die de consument jegens het bedrijf kan doen gelden op grond van de wet en de overeenkomst op afstand. 
Een eventueel door de fabrikant of de importeur verleende garantie doet niets af aan de rechten die de consument jegens het bedrijf kan doen gelden op grond van de wet, de overeenkomst op afstand en de door het bedrijf verleende garantie.

9. Overmacht 
9.1 In geval van overmacht is Bas Bastiaans niet gehouden haar verplichtingen jegens de Koper na te komen, respectievelijk wordt de verplichting opgeschort voor de duur van de overmacht.
9.2 Onder overmacht wordt verstaan elke van haar wil onafhankelijke omstandigheid, waardoor de nakoming van haar verplichtingen jegens de Koper geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd. Tot die omstandigheden behoren onder meer stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden. Tevens wordt onder overmacht verstaan storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van de internetsite.

10. Intellectuele eigendom 
10.1 De Koper erkent uitdrukkelijk dat alle rechten van intellectuele eigendom van weergegeven informatie, mededelingen of andere uitingen met betrekking tot de producten en/of met betrekking tot de internetsite berusten bij Bas Bastiaans , haar toeleveranciers of andere rechthebbenden. 

11. Persoonsgegevens
11.1 Bas Bastiaans zal de gegevens van de Koper uitsluitend verwerken in overeenstemming met haar privacy beleid. Bas Bastiaans neemt daarbij de van toepassing zijnde privacyregel- en wetgeving in acht.

12. Toepasselijk recht en bevoegde rechter. 
12.1 Op alle aanbiedingen en overeenkomsten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

13. Links 
13.1 De site van Bas Bastiaans kan advertenties van derden of koppelingen naar andere sites bevatten. Op het privacy beleid van deze derden of hun sites heeft Bas Bastiaans geen invloed en is daarvoor niet verantwoordelijk.

14. Uw rechten 
14.1 U kunt altijd aan Bas Bastiaans vragen welke gegevens over u worden verwerkt. Hiertoe kunt u een e-mail sturen. Ook kunt u per e-mail aan Bas Bastiaans  vragen verbeteringen, aanvullingen of andere correcties aan te brengen, die Bas Bastiaans zo spoedig mogelijk zal verwerken. Indien u geen prijs meer stelt op het ontvangen van informatie dan kunt u Bas Bastiaans hiervan op de hoogte stellen. Toezenden van informatie gebeurt alleen maar als u daarvoor uw e-mailadres heeft opgegeven.